kök dag!

Igår: då var jag hos min farmor för att mina föräldrar skulle åka och köpa dem julklappar som var kvar. hemma gos henne gjorde vi ett pepperkaks ur och jag leket med en peruk som jag hittade. sen så sydde vi kläningar till några porslins änglar som vi håller på att göra, men dem hann inte bli klara. när vi kom hem så packade sophie och jag in mamma och pappas presenter. och som tur var så gick dem aldrig in till vårat rum, så dem såg inget  :O

här ee pepparkaks huset som jag gjorde me sophie och philip men philip hjälpte inte till så myckte, han åt mest bara upp chokladen;)

och här kommer jag med mitt ultrasmile och peruken !

Idag: mamma och jag satt i köket hela dan bara för att vi skulle göra amerikanska kakor som var mitt gammel, gammels mormors recept. dem ee jätte goda!

det otroliga var att det blev faktiskt 170 kakor!!!!  sen så var vi så trötta så att mamma ville göra franskamanikyr på mej. det blev jättefint! sen så kom pappa och sa att min farmor och farfar skulle åka till skåne och fira jul där, och eftersom att farfar ee våran tomte så blev jag asrädd, men då sa han att det bara var för att göra så att min syrra skulle tro att tomten fanns;) nu vill mamma ha hjälp med julmaten, hoppas bara att jag inte får rensa fisken det är så äckligt!!      
Puss // Cia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0